Marianne Eriksen Johnsen (21) jobber som bilmekaniker, og kom til Bil i Nords Leknes-avdeling som lærling for tre år siden.

– Jeg kom første gang til Bil i Nord på utplassering da jeg gikk på skole. Allerede da trivdes jeg veldig godt, og det føltes helt naturlig å søke meg hit da jeg skulle ut som lærling, forteller hun.

– Det var ingen annen plass jeg ville!

Lett å være fersk

Marianne beskriver arbeidsplassen sin som et sted med «gode kollegaer, som smiler og er glad hele tiden».

– Vi har en veldig god tone, og et godt arbeidsmiljø. Vi hjelper hverandre, og det er alltid hyggelig å komme på jobb. Dersom det er noe man lurer på, får man alltid svar, forteller hun.

Marianne er en av de ferskere mekanikerne på verkstedet, men opplever at det alltid finnes noen å søke råd hos.

– De mer erfarne kollegaene mine er alltid åpne for at jeg kan komme med spørsmål, dersom det er noe jeg er usikker på, eller vil lære mer om. Det setter jeg pris på, sier hun.

ARBEIDSMILJØ: Marianne kan fortelle om et godt arbeidsmiljø, der medarbeiderne hjelper hverandre, og har mye humor. FOTO: TROND TOMASSEN/INORD

Trenger folk

Det artigste med jobben på Bil i Nord-verkstedet er ifølge Marianne dagene med masse arbeid, god tone og fin flyt.

– Og så har vi mye humor på jobb – det trives jeg med! Men nå har vi mye å gjøre på verkstedet, og vi trenger flere folk sammen med oss! Jeg håper folk søker på stillingen dersom de liker å jobbe med mennesker, og med nye utfordringer hver dag. Vi har fine, varierte dager, og et godt arbeidsmiljø, sier hun.

Stor utvikling i bilbransjen.

Både i Svolvær og på Leknes er det bruk for nye, dyktige medarbeidere på verkstedet.

Bil i Nord Leknes og Bil i Nord Svolvær er autorisert verksted for Volvo, Ford, Subaru, Mazda og MG. 

Bilbransjen er i rivende utvikling, og som mekaniker i Bil i Nord får du være tett på det som skjer.

– Verkstedopplevelsen for kundene har også endret seg. Hos Bil i Nord møter ikke kundene noen bak skjermen på en disk – de går inn på verkstedet og snakker med bilmekanikeren som faktisk har jobbet med bilen, sier daglig leder Jan Hugo Svendsen i Bil i Nord.

UTVIKLING: Bilbransjen er i rivende utvikling, og som mekaniker i Bil i Nord får du være tett på det som skjer, sier daglig leder Jan Hugo Svendsen i Bil i Nord. FOTO: TOM BENJAMINSEN/INORD

Flere elektriske biler

Elektrifiseringen gjør nok at verkstedene må fortsette å endre seg. Rett og slett fordi elbilene ikke trenger så mye verksted og service som de fossile bilene.

– Elektrifiseringen utfordrer oss på mange områder. Men vi kan ikke sitte stille, eller prøve å motarbeide den. Tvert imot må vi sørge for at vi får mest mulig ut av det, sier Jan Hugo.

Bil i Nords verdier er lønnsom, uhøytidelig, profesjonell og engasjert. For selskapet er det viktig at både medarbeidere og kunder kjenner igjen verdiene i hverdagen.

– Vi er en uhøytidelig gjeng som verdsetter humor, samtidig som vi er stolte av arbeidet vårt, har høye ambisjoner og sterkt fokus på god service og helt fornøyde kunder, sier Jan Hugo.

Bil i Nord består av 10 avdelinger, og har en årlig omsetning på 2 milliarder kroner. Ved alle avdelinger tilbys bilsalg, verksted og tjenester, samt tilbehør- og reservedelssalg.

 Vi søker etter mekanikere, bilpleier, selger, kundemottak. Ønsker du  å jobbe for Bil i Nord? Ta kontakt!

foto